Zavičajna nastava na primjeru naše Glazbene čini posebno mjesto u nastavi i radu škole. Imidž i identitet je nadograđen primjenom zavičajnosti unutar fakultativnog predmeta od 2021. godine.
Početak primjene zavičajnosti bilježimo izradom nosača zvuka Istarske Nine Nane koji je prepoznat i promoviran s pjesmaricom 2020. godine. Nominiran u kategoriji najboljeg dječjeg albuma diskografske nagrade Porin.
Nastavak bilježi temu Upoznaj, dokumentiraj istraži tradicijske glazbe Istre, a razvilo se do fakultativne nastave Tradicijske glazbe Istre i Gunjci u školi. Potpora cijelog projekta je Istarska županija Odjela za kulturu, zavičajnost i Ministarstva kulture RH.
Povećan je broj učenika, od prvotno zahvaćenih srednjoškolaca, pridružili su se osnovnoškolci. Cilj nam je održavanje tradicije kroz sustav zbog sve češćeg gubitka identiteta, zavičajnosti unutar moderne obitelji i svakodnevnog života.
Kvaliteti projekta zavičajnosti i nastave u našoj školi doprinose dva vrsna i vrhunska stručnjaka u području etnomuzikologije, antropologije znanja u povijest umjetnost i kulturu istarskog čovika i hiže. Dario Marušić i Noel Šuran, duo su bez premca na regionalnom području koji svojim znanjem prenose, na tjednoj razini, učenicima ljubav prema tradiciji.
Voditeljica nastavnog fakultativnog procesa zavičajnosti je viša savjetnica prof. Suzana Goldin. Godine 2022. proglašena je najistaknutijim nastavnikom i odgojno obrazovnim djelatnikom od Ministarstva obrazovanja, dugogodišnja nastavnica solgeffia i osnovnoškolskog zbora na školi, pročelnica teorijskog odjela.
U prilogu je prezentacija održana u sklopu državnog stručnog skupa u Domu hrvatskih branitelja Pula održanog 4. i 5. travnja 2024.
Taj skup je značajan jer se prvi put organizira u takvom broju i veličini u Istri i smatra se da je ova prezentacija jedna od najboljih primjera opisivanja Istre i Škole koja bilježi ovu godinu, 75. obljetnicu rada i djelovanja. Ne zaboravimo čije ime nosimo, Matetića Ronjgova koji je normirao istarsku ljestvicu, prikupljao građu iz naroda ovog kraja.