Četvrtak 11. travnja 2019. od 15 do 17h – dvorana

Za dobivanje tona na klasičnim instrumentima neophodan je fizički pokret. Ako je fiziološki mehanizam slobodan, a mikrodinamičke i agogičke tonske veze i kvalitete doživljene i shvaćene holistički, takav će tada biti i ton izvođača. Kroz različito iskustvo kretanja, u glazbi se širok raspon glazbenih nijansi može doživjeti i osjetiti cijelim tijelom, a ne samo racionalno, što omogućuje živu i vitalnu realizaciju glazbenog doživljaja sa suptilnom kontrolom i ekspresivnim izrazom. Istovremeno, ovo iskustvo razvija zvučnu percepciju dinamičkih i agogičkih principa u glazbi, kao i vlastitu osjetljivost i moć razlikovanja najfinijih nijansi. Radionica pokreta i sviranja instrumenta odvijat će se na dvije razine: 1) kao ritmičke aktivnosti, koje kroz svoje fizičko iskustvo predstavljaju osnovu ritmičko-motoričkog i glazbenog razvoja te kasnije teorijskog razumijevanja, 2) kao somatske aktivnosti, koje kroz eksperimentalnu anatomiju omogućuju veću svjesnost tijela, a time i veću moć, kontrolu, spontanost i slobodu.

Ilonka Pucihar, akademska glazbenica-pijanistica, profesorica klavira, pedagoginja somatske terapije pokretom Body-Mind Centering (SME). Predaje klavir na Glazbenoj školi Vrhnika, a kao asistent predaje specijalnu didaktiku i pedagošku praksu 1 na Muzičkoj akademiji u Ljubljani. Sa svojim suprugom, Jakom Puciharom, dijeli autorstvo serije udžbenika za učenje klavira pod nazivom Moj prijatelj klavira čiji su prvi i drugi dio prevedeni na hrvatski jezik, a prvi dio na engleski. Redovito predaje na znanstvenim, pijanističkim i pedagoškim konferencijama i vodi radionice u Sloveniji i inozemstvu. Dobila je i diplomu Willems Education 2007.