Glazbena škola Ivana Matetića-Ronjgova u Puli održala je drugi po redu koncert u sklopu zanimljivog ciklusa “Glazba na igralištu”. Zbog epidemioloških mjera, ovi se koncerti održavaju na dvije lokacije – učenici sviraju u svojim učionicama, a publika ih prati u prijenosu uživo preko velikog platna na gimnazijskom igralištu. Sinoć su u publici uglavnom bili roditelji i ostali članovi obitelji mladih glazbenika, ali i drugi zaljubljenici u klasičnu glazbu.

Na programu su bile 24 skladbe iz širokog opusa klasične glazbe, u izvedbi solista i glazbenih dua koja su nedavno osvojila prve nagrade na Regionalnom 58. HDGPP natjecanju. Program je vodio profesor škole, a u pauzi su na velikom platnu puštani promotivni filmići snimljeni u doba karantene na kojima istaknuti bivši Ronjgovci govore o svom iskustvu glazbene škole.

– Povod je istaknuti smisao i specifičnost našeg glazbenog obrazovanja u kojem su javni nastupi dio sadržaja i nastavne obaveze. Produkcije su nužan dio stasanja mladog učenika glazbenika. Iako se generalno možda čini da u današnjim uvjetima glazba nije toliko neophodan dio sustava, i jest da se doživljava kao doduše lijep, ali ne i neophodan dodatak, aktivno bavljenje glazbom obogaćuje i poboljšava sve razine čovjekovog postojanja – fizičku, emocionalnu, socijalnu i kognitivnu – a djetetu pomaže u odrastanju u zrelu osobnost. Glazbena škola jest bitna. Kako nam je u fokusu učenik i njegov glazbeni razvoj, a kao škola dužni smo učenike izložiti javnim nastupima, našli smo način, unatoč ovoj nemiloj epidemiološkoj situaciji, stvoriti javnu otvorenu pozornicu i doći do publike, kaže ravnateljica škole Romana Vuksan Zuban.

Za tehniku snimanja zahvalni su Artimi studiju, uz dodatnu tehničku pomoć i resurse škole. Ciljana su im publika, kaže ravnateljica, prvenstveno roditelji, koji žele vidjeti kako im dijete napreduje. Ovaj ciklus javnih nastupa nije smišljen kao javni poziv za druženje pa paze da gledatelja ne bude više od 30-ak. Na igralištu su dežurni nastavnici, a lučicama su označeni punktovi za stajanje u propisanom razmaku. Lučicama se u predvečerje stvara i ugodna atmosfera.

– Važno je da djeca osjete da se njihov predan rad, trud i uložena ljubav u glazbu čuju. To su važne stvari. Bez obzira na sve, i dalje djeca rade važne stvari, vježbaju, uče, nastavnici se predano zalažu za rad uživo bez kojeg je glazbeno obrazovanje i učenje instrumenta neodrživo. Ovim glazbenim produkcijama ističemo i dajemo nadu da se može i dalje raditi i djelovati. Na malo i oprezno, ali ipak može, kaže ravnateljica Vuksan Zuban.

Na ideju o projektu došli su članovi Nastavničkog vijeća i odjela škole, kada su na početku školske godine timski pripremali godišnji plan i program.

– Razmišljali smo kako doći do publike s obzirom da je javno djelovanje i javni prostor skučeni, onemogućeni. Naše redovne male školske produkcije koje smo održavali mjesečno u dvorani škole, a znale su privući i 90-ak posjetitelja, stavljene su pod upitnik. Važnost da se učenici druže, izmjenjuju iskustva, čuju, potiču pa i pozitivno uspoređuju zbog daljnjeg razvoja, taj socijalni moment, činio se otkinut zbog pandemije. “Live stream” nastupi financijski su zahtjevni, a snimanja i plasiranja izvedbi na društvene mreže su izvrstan virtualni alat, no nedostaje im direktne reakcije, osjećaja prisutnosti publike koju izvođač ima na pozornici. Učimo djecu da stvaraju, reproduciraju u stvarnom momentu. Zato smo i osmislili ovaj projekt kojim smo uspjeli spojiti i izravno sviranje, nastup, vizualno-akustičnu tehničku sinkronizaciju na velikom platnu na otvorenom prostoru “žute škole” i boravak prave publike koja iza nastupa plješće i veseli se svakom izvođaču. To su emotivni trenuci, važni za naše roditelje, a bitni za učenike. Prvu produkciju imali smo krajem listopada, a sljedeću planiramo u prosincu pred blagdane ukoliko situacija bude dozvoljavala. Nastojimo kao škola da se u gradu održi živ interes za bogatu baštinu klasične glazbe. Ne zaboravite da je klasična glazba moćna i otporna na sva vremena, ističe ravnateljica.

Kao specifična kompleksna umjetnička škola s mnogo programa, nastavu provode uglavnom uživo, uz kombinacije s online nastavom za teorijske predmete i starije uzraste učenika koji imaju informatička predznanja, ali i srednjoškolce paralelce koji, dakle, idu i u druge škole, a često su i putnici.

– Važno je da za najmlađe i početnike srednjoškolskog pripremnog programa imamo svu nastavu uživo, također za matične učenike Srednje glazbene škole koji, osim stručnih, imaju i opće predmete u našoj školi. S obzirom da nam ti glazbeni razredi broje mali broj učenika, individualiziran je pristup učenju, bez problema osiguravamo sve epidemiološke mjere i smatramo da bismo, uz ovakvu organizaciju, i u najstrožim mjerama mogli nastaviti raditi uživo. Nema još te tehnologije koja u učenju instrumenta može nadomjestiti izravan rad i prijenos vještina na relaciji nastavnik-učenik. Te finese, zvučna sinkronizacija, sviranje s mentorom, postavljanje instrumenta, pozicije, ne može prenijeti niti jedna virtualna platforma, zaključuje ravnateljica.

Unazad par godina bilježe pojačan interes za učenje violine, no gitara i klavir su uvijek popunjeni u prvom roku i prvi instrument izbora najmlađih.

Tekst preuzet sa: https://www.glasistre.hr/kultura/nastupati-se-mora-i-u-doba-korone-mladi-glazbenici-u-ucionicama-a-publika-na-skolskom-igralistu-681242?fbclid=IwAR2eblf32_RcM6mE6pbxQpsGxkQYIF9Y3KUNM9AWGuMjbLtkO8j5wAWrKhg